Posted in Viihde ravintoloissa

Näin saat parempaa palvelua baareissa

Näin saat parempaa palvelua baareissa Posted on 3rd tammikuu 2020

Jokainen, joka on joskus käynyt baarissa on varmaan huomannut, että eri asiakkaita saatetaan kohdella eri tavoin baarin asiakaspalvelijoiden toimesta. Oletko koskaan tullut miettineeksi, mistä tämä oikein johtuu? Tähän on olemassa oikein yksinkertainen kaava: niitä jotka käyttäytyvät asiakaspalvelijoiden mieleen palvellaan aina paremmin! Millaisilla keinoilla sitten voi päästä baarimikon suosioon? Esittelemme tässä artikkelissa helpot niksit hyvään baarikäyttäytymiseen, mikä parantaa varmasti saamasi palvelun laatua suuresti. Lue vinkit läpi ja ota parhaat niistä käyttöösi entistäkin mukavampien viihdeiltojen takaamiseksi!

[IMAGE=fzk3NmebRaXh.jpg]

Käytä käteistä

[IMAGE=fNNRWZb0k8aR.jpg]

Yksi yllättävä jippo paremman palvelun saamiseksi on yllättäin käteisen käyttö. Tämä neuvo on kätevä moneltakin kantilta: ensinnäkin käteisen käyttöä on helpompi säädellä, sillä voit käyttää rahaa vain sen verran kuin sinulla sitä on. Budjetointi kannattaa, sillä et halua herätä seuraavana aamuna vain huomataksesi, että kortillasi ei railakkaan illan jälkeen ole enää ottamaasi yrityslainaa jäljellä ollenkaan. Miten tämä sitten vaikuttaa baarin työntekijöihin? Yksinkertaisesti siten, että se nopeuttaa maksamista huomattavasti. Ei liene ylläri, että humalatilassa asiakkaiden mieli alkaa usein sammaltaa. Siksi esimerkiksi oman kortin tunnusluvun muistaminen saattaa tuottaa monelle hankaluuksia, mikä puolestaan pidättelee koko jonoa ja hidastaa asiakaspalvelua. Siksi mukavaan iltaan kannattaakin varautua käteisellä – kaikilla on kivaa!

[IMAGE=eExSzIbCwy8g.jpg]

Ole kohtelias

Tämä kohta on varmasti sanomattakin selvä. Jos käytät sanoja “kiitos” ja “ole hyvä”, saat tutkitusti parempaa palvelua asiakaspalvelijaltasi! Kun olet ystävällinen, asiakaspalvelija yrittää todennäköisemmin miellyttää sinua ja saat huomattavasti ystävällisempää palvelua. Pienet asiat, kuten ystävälliset sanat ja hymy muuttavat paljon, ja tämä pätee baarin ohella myös kaikissa muissa asiakaspalvelutilanteissa.

Ei flirttailua

Muista kuitenkin, että kiltteyttä ei saa viedä överiksi, sillä liian limainen ja flirttaileva asiakas jää asiakaspalvelijan mieleen huonolla tavalla ja asiakaskokemus vastaavasti huononee. Usko tai älä, baristasi ei halua mennä naimisiin kanssasi, vaikka humalassa uskoisit olevasi kuinka viehtättävä. Anna hänen siis tehdä työnsä rauhassa.

Älä haasta riitaa

Riitapukarit muistetaan. Jos riehut baarissa, menet automaattisesti henkilökunnan mustalle listalle, etkä voi enää odottaa saavasi yhtä hyvää palvelua. Vältä siis riitatilanteita kaikin keinoin, mikäli haluat saada hyvää palvelua. Riitapukareista pidetään baareissa kaikkein vähiten, ja riitatilanteessa myös virkavalta saattaa puuttua tilanteeseen, mistä tulee sinulle puolestaan vain lisää ongelmia.

Käy vakiobaarissa

Hyvin käyttäytyvät tyypit muistetaan eli käytä se hyödyksesi! Jos olet onnistunut luomaan hyvän kuvan suosikkibaarisi työntekijöihin, voit myös odottaa saavasi tavallistakin parempaa palvelua heidän taholtaan. Muista kuitenkin, ettet pilaa tätä. Työntekijöiden luottamus on vaikea saavuttaa, mutta sen saa helposti pilattua yhden illan sikailulla.

Älä sotke

Mikään ei ärsytä baarin henkilökuntaa enemmän kuin sotkija. Se aiheuttaa runsaasti lisää töitä ja vie aikaa asiakaspalvelulta. Hoida siis oksentelut, pissat ja muut eritteet suoraan pönttöön ja roskat roskikseen, jotta et aiheuta asiakaspalvelijalle ylimääräistä työtä. On sanomattakin selvää, että sotkija ei tosiaankaan ole baarin työntekijän suosiossa, eli hyvää palvelua on turha odottaa.

Näillä helpoilla vinkeillä saat helposti tehtyä viikonlopun öistä mukavampia niin itsellesi, asiakaspalvelijallesi kuin kanssajuhlijoillesi. Niiden noudattaminen siis tosiaankin kannattaa!

magnetism